Tento návod opisuje spôsob, ako správne formálne a obsahovo navrhnúť platobné stránky.
Používateľ musí byť pri platbe za službu na stránke dostatočne a prehľadne informovaný. K prehľadnosti platobnej stránky pomôže, ak bude obsahovať nasledovné informácie:
Platba môže kedykoľvek zlyhať v dôsledku viacerých faktorov:
Ak platba zlyhá, používateľovi sa musí zobraziť stránka s informáciou o chybe. Mala by zahŕňať odkaz na návrat k vašej službe, aby mal používateľ možnosť platbu opätovne vyskúšať. Keď sa používateľ po neúspešnej platbe vráti späť do vašej služby, zobrazte mu stránku, ktorá ponúka užitočné informácie ako v tomto prípade postupovať.
Táto stránka musí:
Používateľ musí mať na výber z viacerých možností platby, aby si mohol vybrať ním preferovaný spôsob. Elektronické platby vždy dopĺňajte o štandardné možnosti platby.
Ak si používateľ vyberie možnosť “Zaplatiť neskôr”, bude mu na nasledujúcej obrazovke (potvrdenie o podaní) zobrazená informácia o odoslaní údajov k platbe do elektronickej schránky (viac informácií nájdete v sekcií Stránky s potvrdením).