Tento návod opisuje spôsob, ako požiadať používateľov o vytvorenie používateľského mena.
V prostredí elektronických služieb preferujeme prihlasovanie prostredníctvom centrálneho autentifikačného modulu použitím eID elektronickej identifikácie, t.j. prostredníctvom eID karty, elektronického dokladu o pobyte, alternatívneho autentifikátora či autentifikačného certifikátu. Tento návod je určený len pre tie služby, ktoré neposkytujú prihlásenie týmto spôsobom a používatelia si musia vytvoriť vlastné používateľské mená.
Ako používateľské mená používajte e-mailové adresy, pretože:
Pamätajte, že nie každý disponuje e-mailovou adresou, prípadne ju nie každý chce použiť ako používateľské meno. Počet používateľov bez prístupu k e-mailom sa líši od služby k službe.
Preto je dôležité pred spustením služby urobiť výskum, aby ste pochopili túto cieľovú skupinu a pomohli im s používaním vašej služby.
Požadovať, aby si používatelia vytvárali unikátne používateľské mená, by ste mali iba v prípade, ak vaša služba obsahuje používateľmi generovaný obsah. Napríklad blog so sekciou komentárov pod ním.
Unikátne požívateľské mená vytvárané používateľmi sa v porovnaní s e-mailovými adresami ťažšie vytvárajú a jednoduchšie zabúdajú.
V takom prípade je nevyhnutné:
Bez ohľadu na to, aké používateľské mená vo vašej službe využívate, umožnite používateľom vždy zmeniť ich e-mailovú adresu alebo používateľské meno.
Ak je nepravdepodobné, že by používatelia pristupovali k vašej službe opakovane, odporúča sa im prideliť unikátna referencia namiesto toho, aby ste ich nútili vytvoriť používateľské meno.