Tento návod opisuje správne použitie a štruktúrovanie stránky s otázkami.
Stránky s otázkami slúžia na získanie informácií od používateľov. V procese nahrádzajú komplexné formuláre a imitujú používateľovi osobnú komunikáciu s danou inštitúciou.
Stránky s otázkami sa používajú pri:
Stránky s otázkami musia obsahovať:
Stránka s otázkami musí vždy obsahovať spätný odkaz na predchádzajúcu stránku.
Niektorí používatelia majú obavy z použitia tlačidla “Späť” vo vyhľadávači, najmä pri vypĺňaní dôležitých údajov. Pridanie odkazu na predchádzajúcu stránku (“Späť”) ich ubezpečí, že sa môžu vrátiť a zmeniť svoje predchádzajúce odpovede.
Odkaz by sa mal nachádzať v hornej časti stránky, pretože používatelia sa najčastejšie vracajú späť hneď po vstupe na stránku. Uistite sa, že odkaz na predchádzajúcu stránku funguje, aj keď nie je JavaScript k dispozícií.
Ako názvy stránok môžete použiť buď otázku alebo sumarizáciu, čoho sa budú otázky na stránke týkať.
Akonáhle si vyberiete jeden z formátov, používajte ho konzistentne na všetkých stránkach s otázkami.
Ak požadujete iba jednu informáciu na stránke, použite otázku ako titulku stránky - napríklad "Aké je vaše poštové smerovacie číslo?".
Ak potrebujete zoskupiť viac vzájomne súvisiacich otázok na jednej stránke, použite sumarizačnú titulku.
V príklade znázornenom nižšie sa od používateľa požadujú detailné informácie ohľadom pasu a keďže sa jedná o viacero súvisiacich otázok, je vhodné ako hlavičku použiť všeobecnejší nadpis sumarizujúci požadované údaje.
Nepoužívajte rovnakú titulku na viacerých stránkach. Titulka stránky sa vždy vzťahuje len na požadované informácie na aktuálnej stránke, nie na vyššiu úroveň, ktorej je stránka súčasťou.
Ak potrebujete zobraziť sekciu vyššej úrovne, použite štýl "sekundárnej hlavičky" - napríklad "Vaše údaje".
Uistite sa, že tlačidlo "Pokračovať" je:
Pri kladení otázok by ste mali:
Pri kladení otázok si dajte pozor, aby ste od používateľov nežiadali informácie, ktorými už disponujete.