Pri vytváraní digitálnej služby budete potrebovať zabezpečiť používateľom spôsob, ktorým vám k nej poskytnú svoju spätnú väzbu.
Všetky služby v testovacej alebo ostrej verzii musia mať stránku so spätnou väzbou, aby ste mohli zozbierať komentáre a vyhodnocovať spokojnosť používateľov.
K poskytnutiu spätnej väzby prichádza po tom, ako používateľ dokončí podanie a po úplnom vybavení služby, o ktorú používateľ žiadal. Na meranie spokojnosti používateľov sa využíva koncept Net Promoter Score (NPS).
NPS je kvantitatívny údaj, ktorý bude doplnený kvalitatívnym vysvetlením používateľa. Používateľ odpovedá na škále od 1 po 10, na otázku v nasledovnej formulácii: “Ako veľmi je pravdepodobné, že by ste službu X odporučili svojim priateľom a známym?”
Likertova škála, na ktorej sa pohybujú odpovede používateľa, reprezentuje mieru jeho súhlasu:
Kvalitatívny údaj predstavuje otvorená otázka, kde bude mať používateľ možnosť doplniť svoj názor. Táto otázka bude dostupná pre všetky odpovede s hodnotou od 1 po 6. Otázka bude v znení: “Ako by sme mohli túto službu zlepšiť?”